Perasaan tidak Gembira

ok nih bkn citer aku reka or pape, this is seriously!
sejak aku masuk belajar kt UTM KL nih aku x penah rase sehappy mase aku duk matrikulasi , sebaliknya lak berlaku , aku ase seteruk teruknya dlm hidup aku , x penah lagi aku rase seteruk in dlam hidup aku .., aku x pernah hadapi pon masalah sebegini sejak aku di bangku sekolah walau pon aku berkawan ngan dak ciner aje tp bile smpai tahap UNIVERSITI aku rase truk giler... korg tau x ape??? ... aku diherdik n dipinggirkan oleh rakan sekelas... aku x tau la apa masalah diorg ngan aku ., aku xpernah pon pinjam baran g diorg or ambil barang diorg tanpa mintak.. diorg ambik aku punye adalah .. ape diorg nk pinjam aku kasi jek sbb aku nk kwn ngan diorg tp ade gak barang yang aku mmg xley kasi sbb mmg bende paling berharga dlm hidup aku .. aku baru perasan , selame nih mereka kwn ngan aku bukan ikhlas cuma nk mempergunakan aku aje , aku x sangke diorg sanggup buat aku cmnih... aku start perasan bile tyme aku ajak diorg turun makan ke ape ker , diorg ckp malas la n seribu satu alasan la .. tp bile diorg nk turun ke ape xp ajak pon aku .. diorg cuba nk sishkan aku..

aku nk buat ape agi hanya mampu tahan dagu je la tgk diorg ,.. diorg pegi tgk wyg pon x ajak aku , tyme aku ajak diorg .. diorg ckp xder duit la, tyme diorg nk kuar???.. xpe la ..
aku mmg x tau la ape masalh diorg smpai nk lyn aku cmnih .. aku mmg bingung skunk,.. x penah hadapi masalh sebegini.. kt matrik dulu ok jek , dak sekelas aku sume kamcheng jek , jln same2 tido satu katil semua dak laki pon ader! tgk baek giler ,. tyme nk mkn pon same2 jek tiap mase kl dlm dewan kuliah dak sekelas duduk sederet pastue same2 tido.. mmg baek giler , tp kt cnie ini lak jadi , aku cuba mendapatkan ape yg aku tiada gune hasil usaha aku sendiri , tp diorg berkwan ngan aku sbb nk mempergunakan aku .. sememangnya aku x dpt terima ..

aku skunk tension n stress sehingga xde mood nk blaja , rase nk berenti blaja jek .. aku dah bincang ngan parents aku die ckp klau itu untuk kebaekan aku die ckp tukar kos laen tp aku suke kos nih , pikir balik , klu aku suke pon xde gune klu tension je blaja , dok pon x senang , klu tukar kos pon aku x kisah , aku akan blaja je ape yg patut aku blaja.. yg aku paling sedey diorg siap jadikan aku sebagai bahan lawak mereka, knape ngan mereka , aku bukan barang maenan !
aku manusia yg ader perasaan , diorg herdik aku , bile ku cuba counter balik diorg ckp buat la mcm aku x pernah kutuk org .. mmg aku penah tp TIDAK LA SAMPAI NK PANGGIL ORG TUH DAJAL OR ORG TUH MUKE BURUK ! aku sekata mengata perangai aje .. klu bab fizikal mmg jauh sekali aku nk mengata, aku pon tidak sempurna , mereka x mahu pon dijadikan sebegitu rupa , tuh adalah ciptaan allah s.w.t.
aku bersyukur sbb diberi cukup anggota badan ... mereka juga ade gak selalu buat lawak suruh aku pegi mati la, aku x penah lagi dgr lwk yg sebegitu rupa dari seorg kwn ... bile aku mule berubah mood , diorg ckp aku nih sensitif.. mcmana x sensitif klu duk suruh aku mati!!.. aku smpai rase nk menitis air mata bile diorg ckp begitu , kalau musuh ckp begitu x ape sbb mereka mmg dah musuh kan .. tp nih kawan sekelas... kwn dan musuh laen , bile aku sakit tempoh hari , ... mereka juga boleh membuat lawak keadaan aku tgh sakit..aku mmg sedey bile dgr tp aku hanya simpan dalam hati aku jauh2 ... x mahu luahakan .. aku sememangnya x tahu dengan sapa aku nk berkongsi perasaan aku nih .. selain ibu aku .....
kadang2 , aku cuba untuk menceriakan hati aku dgn menelefon rakan2 baek aku semasa aku blaja di matrikulasi , bercakap dgn mereka lagi menenangkan hati aku , tp kalau bercakap dgn dak sekelas aku di UTM nih buat aku makin moody ade, mereka x lyn aku , n anggap aku mcm dinding.. aku x tahu ape salah aku , tp dgn bdk kos laen kt cnie baek aje dgn aku sehingga kasi aku pinjam motosikal padahal aku hanya knal die kt cnie .. nih la kwn yg aku cari tp die laen kos n tempat blaja pon x same , klu die same kos ngan aku , mmg aku jadi besfren ngan die aje .. aku skrg ase keseorgan , aku cuba menjauhkan diri dari mereka .. andai aku buka mulut mereka akan cuba memalukan aku . . so lebih baek diam dari berkata kata..

mmg aku x tahu lagi ape yg harus aku buat , so sbb tuh aku menulis disini untuk luahkan ape yg aku rase skunk , klu aku pendam lagi mungkin buatkan aku jadi gile... sesekali aku pikir... mereka slalu ckp , kalau aku mati ... SRI(kos aku) jadi aman .. ase nk pergi tidur kt tgh jalan ,biar kereta langgar aku untuk hilangkan kesakitan yg aku alami skrg.. tiap kali mereka kata begitu aku tahan sebak nye hati aku .... balik bilik duk atas katil.. air mata aku mengalir sendiri ... aku sudah tidak mampu nk buat ape2 , aku keseorgan.. kwn aku yg laen blaja kos laen n tempat blaja diorg pon di tempat laen , hanya kos aku aje di YAYASAN SELANGOR sepenuhnya, dgn mereka tiap hari aku mengadap... andaila kalau kos aku berlajar sedewan dgn kos laen tp subject same aku rase xde masalah .. sbb aku boleh bersama yg laen .. tp ini la yg harus aku hadapi

so aku skunk ade bebrape option ... korg rase aku patut buat ape?
A) tukar kos
B)berhenti blaja
C)truskan belajar/bertahan

nih aje aku tgh pikir ... susahnya hidup , knape bende nih aku perlu hadapi ?

Comments

  1. Follow what your heart says.Follow what He guild you to.
    I will always support you as a friend,cz I still can see you have not grown up yet.But I know someday you will.Jia you. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Post

Gynecomastia: Pembedahan Jalan Terakhir

Catatan Zainal Al-Johan Bangsa Melayu Teragung

Gambaran Yakjud & Makjud