Drift Hari Raya

suasana pagi yang cerah hari raya ke-4, aku dengan motosikal kapcai kesayangan ku modenas kriss 120 sport pon memulakan perjalanan ke majlis himpuanan siswazah kelantan di Sultan Ismail College di bunut payong. aku merase diri aku bagaikan seorg yg segar dan berdedikasi dalam menunggang motosikal, aku bawa motosikal dgn perlahan tetapi keadaan aku mmg bagus dalam memintas kenderaan lain tanpa apa-apa musibah berlaku lalu aku menambah kelajuan kerana aku sudah lewat, dgn kelajuan mencecah 100km/h walaupon jalan bandar yg jem aku akhirnya sampai di SIC.(biase la borak2 pastue makan then blaa)
motosikal yang aku pakai

ptg itu, aku berjanji dengan rakan aku nk ke rumah kawan aku semase aku blaja di matrik satu ketika dahulu namanya Nurul Athma, sebab nk kerumahnya aku sangup pegi walaupon hari sudah lewat. janji pukol 4.30 ptg tp oleh sebab perkara perkara yg x dapat dielakan aku betolak pukol 4.45 ptg so perjalanan dijangka setengah jam kalau jalan clear , tp faham faham la hari raya , jalan jem motosikal pon susah nk menyelit.
aku sambil memandu smbil melihat jam ditangan aku, jam menunjuk pukol 5 tapai aku masih di kota bharu, aku pon menghantar kepada rakan ku yang ku berjanji tuk pergi bersama ke rumah teman se matrik itu namanya Salahudin. aku pon menelefonya dan berjanji aku akan smapai pada pukol 5.30 ptg , dgn kelajuan maksimum aku memecut sehingga 120km/h untuk sampai ke rumah Athma , sebab aku lalu jalan laen ke sana so jalannya mcm jalan kampung dan bersimpang siur tp aku tetap x kisah , aku tetap maintain kelajuan motosikal aku, smpai di satu selekoh aku x dapat mengawal motosikal aku, brek motosikal aku tak mahu makan lalu melakukan drift.. yang cukop panjang sebelum aku jatuh di atas jalan berturap , nasib baek tak ade org di sekitar klu x malu la aku!!!

aku dengan menahan sakit aku bangun melihat motosikal ku yg rosak sedikit dan break kaki yang bengkok teruk sehingga x dpt digunakan, kerana semangat ingin ke rumahnya aku nekad akan smpai walaupun darah merah aku mengalir dari tubuh aku ...aku bangun dan trus pergi berjumpa dengan rakan aku then aku akhirnya sampai ke rumahnya... akhirnya.. lega, smpai aku jadi segan lak nk jupe die selepas sekian lama, duk umh die pon tahan je la sakit, depan ponpuan keen cover cket, balik umh bru meraung sakit huaaaaaaa!!!

Comments

  1. Man...u r crazy ! luckily u didnt kill urself. sy pernah accident jugak sampai tulang kaki sy ...ermm..xde pape..haaha,thank god u r ok now !!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Post

Gynecomastia: Pembedahan Jalan Terakhir

Catatan Zainal Al-Johan Bangsa Melayu Teragung

Gambaran Yakjud & Makjud