Penat betul balik

asalamualaikum semua, :)

lame btol asenya tak tulis blog nih , tetiba lak ase nk mengarang citer kt cni, maklumla sejak start sem baru nih mcm2 perkara jadi , bende yg x pernah aku buat pon aku buat.. haiz penat btol camnie..

ok2 .. aku mulakan dgn 1st2 sebelum balik ke KL nih , aku tiap kali nk balik KL mesti naek bas jek so lepas lame naek bas nih ase bosan lak .. tiap kali mengadap tingkap pastue dah la susah nk betulkan (urat2.. hehe)... maklum la dah satu seat sorg duduk so kali nih buat keputusan nk naek kereta api lak .. duk pikir , klu aku naek keretaapi leh la aku tido .. ambik seat tido bagus gak.. then aku pon pergi la ke stesen kereta api berdekatan iaitu dekat Wakaf Bharu... smpai sane trus pegi kaunter ... " bang .. aku nok tiket klas tido ado dop?" skali die balas .. habis!!! whatt??!! esok camnee boss??? " habis gak dik .. cuma tinggal klas 3 jek dik" .. ape lagi terpakse la aku duduk selama 12 jam perjalan naek kereta api ke KL... penat laa camnie tp nk buat cmne dah xde option sape suwuh lambat...

On the day nak balik KL, keretapi akan arrived kul 7 mlm .. so aku balik keje kul 3 .. pikir ala .. lmbt agi .. relax dulu ,.. maen game tgk movie... tgk2 jam dah pukol 6.30 ptg... alamak....!! cuak dah aku .. kang aku terlepas keretapi mampos aku .. mmg x balik la ... nih dah la time2 susah nk dpt tiket ... 6.45 ptg aku masih kt umah .. baru nk mulakan perjalanan .. nasib abek umah dekat klu jauh mmg kompemm aku terlepas .. smpai nk dkt2 ngan stesen , tiba2 jln jem lak!! hbs la aku .. tgk2 upenya jalan kene tutup buat sementara waktu .. kereta api nk cross .. ape?! .. aku dah la lewat kereta api dah smpai !! lepas jln bukak balik cpt 2 aku bergegas ke stesen .. aku pon expect tuh bkn train aku la.. coz dah pon pukol 7.10 mint... dah die tulis berlepas 7 mlm ..., aku pon pergi la betanya kt kaunter .." keretapi dah lepas ke bang ? ke KL" sekali die ckp " tuh haaa... keretapi dah nk jaln ape lagi berkejar aku pegi kt keter ambik beg aku then lompat masuk mane2 pintu kereta api yg masih terbukak ... kereta api dah jln mase tuh .. aku dah cuak gile!.. nasib baek aku x tergelincir mase naek .. klu x .. mmg rahmatullah aku nih .
naek atas keteapi tuh cri la seat aku .. kt sebelah aku nih seorg pakcik duduk .. pakcik nih pon satu masalah .. sekejap kuar .. sekejap duk balik .. aku nih la yg x selesa ...kene berdiri , pastue duduk .. die nk kuar aku kene berdiri .. mmg x selesa aa. nk tido pon x besh.. huhu :(

perjalanan yg cukup x selesa tuh mmg membuat aku ase xnk dah naek keretapi nih ... bosan siall!! letih and x selesa seat duduk .. seat tido besh! ..

Comments

Popular Post

Gynecomastia: Pembedahan Jalan Terakhir

Catatan Zainal Al-Johan Bangsa Melayu Teragung

Gambaran Yakjud & Makjud