Hari Yang Malang

Hari ini ialah hari yang cukup malang buat aku. mmg byk giler ah perkare berlaku dalam satu hari , mesti ini adalah dugaan di bulan ramadhan almubarak, allah nk uji aku so ak kene byk bersabar ,

1st, aku hari nih nk kuarkan duit dri mesin ATM tp ader masalh lak ngan kad ATM aku tiap kali ak tekan pin die kuar " no pin Salah" aku hairan giler sedangkan aku da tulis betol betol atas kertas no pin aku tp still salah , dulu aku dah penah kene skali camnie , tempat yang same dan mesin atm yg same , so lepas kejadian tuh aku da alert ngan bende nih , bile kene skali aku trus xnk cube buat kali kedua dah.. aku hairan tol , mesin atm laen triam jek aku nyer no pin tp asal kt kediaman aku reject ?? hairan tunggu aku nk test kt main branch punye bank islam , x brani aku nk masuk lagi kt kediaman aku risau kene block agi menyusahkan aku jek nk pegi sane sini cri bank islam punye branch.

2nd, aku letih sgt smpai tertido , sedar sedar dah buka puase ! so aku terpakse bukak pose ngan keropok dingin yg aku makan mse sahur tp x hbs, bapak sedey aku sahur , perot aku lapar pastue aku lak malas nk turun so bertahan jela sambil makn keropok dingin.

3rd,aku nk maen internet , tp ntah la knape tetiba internet jadi bodo jek,kebiasaan nya die akan bagi usage 5GB per student untuk jangka masa 1 bulan , tp aku bru maen and gune dalam 1GB jek aku tgk tgk di kasi aku maen 9 minit jek?! wad the hell!! masalah tol nak maen internet kat sini dah la urgent punye kes nk cri maklumat so aku terpakse purchase weekly prepaid maxis broadband tuk maen internet, lepas tuh bru lega.

4th, masalah nih besar cket, ak tertinggal kunci dalam bilik, dah la rumate balik kampung bilik sebelah pon xder , aku mmg x dpt masuk la, klau pintu tandas ak x kunci aku stil leh masuk melalui bilik sebelah ,masalh nyer aku kunci gak!!( sedey nya :'(...) handphone, kad matrik , laptop sume ak tinggal atas meja so ak sebatang kara x tau nk buat ape , aku pon terserempak dak MPM universiti aku so tanye die cmne nk dpatkan kunci spare , biasenya klu asrama gini ader kunci spare nk amsuk bilik. die kate kt pondok guard so aku pegi sane tuk dpatkan kunci ... tgk tgk kunci die bagi tuh pon bg masalah gak!! tuh kunci lame bilik aku ... bilik aku bru tukar tombol so kt tempat guard xder yg baru lagi so kene cri APiQ, dak keje kt pejabat blok , sbb maybe kunci masih kt sane , die pon cri punye cari kunci tuh x jumpe jupe gak! hairan giler kunci bilik aku pon xder ... cmne aku nk masuk nih ? knape jadi mase tyme penting cmnie bodoh tol aku....die kate nk try kumpil pintu tuh tp x dpt, pintu tuh keras cam batu, dgr kater pintu tuh sume kalis APi..., power tol, so nmpak nya xder care laen selain panjat ikot tingkap.. aku risau tau sbb taun lepas penah ader kes pelajar maut jatuh dri tingkat 3( sama tingkat ngan aku) sbb nk masuk bilik, ikot care yg same iaitu ikot tingkap. APIQ tuh die berjaya masuk bilik aku dengan care tuh aku bersyukur giler lepas dpt masuk bilik aku balik ....ALHAMDULILAH ,

aku harap kes camnie x berlaku lagi kepada aku , penat siot nk pegi sane sini tuk masuk balik bilik aku tuh so korg jgn lupe bwk kunci kle kuar bilik 6t jadi cam aku .. huhu wasalam

Comments

Popular Post

Gynecomastia: Pembedahan Jalan Terakhir

Catatan Zainal Al-Johan Bangsa Melayu Teragung

Gambaran Yakjud & Makjud